The best Side of بیماری پروانه ای صورت

Wiki Article

شست‌وشوی روزانه پوست: جهت تمیز کردن زخم، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه محل زخم را با محلول آب نمک رقیق شستشو دهید و محلول‌های دیگری مانند سرکه رقیق شده نیز می‌توان استفاده نمود.

این نوع به یک عیب در ژن مربوط است، که به تولید نوعی از کلاژن کمک می کند که استحکام لایه میانی پوست بدن را تامین می کند.

ممکن است تا زمانی که یک کودک نوپا شروع به راه رفتن کند و یا تا زمانی که یک کودک بزرگ تر فعالیت های فیزیکی جدیدی را آغاز کند که اصطکاک شدیدتر بر روی پاهایش ایجاد کند، تاول ها ظاهر نشوند.

امکان پیشگیری از بروز بیماری پروانه‌ای وجود ندارد، اما بعضی اقدامات را می‌توان برای پیشگیری از ایجاد تاول و عفونت انجام داد:

در اولین نوبت شیردهی تاثیرش رو نوزاد می گذارد. تغذیه مادران خیلی مهم هست. بعضی از درد دلهای نوزادان ناشی از مصرف لبنیات مخصوصا شیر گاو تو سط مادران است .

بعضی وقت‌ها صدمه به طوری جدی می‌باشد که حرکت کودک و استقلال او تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از سایر نشانه‌های بیماری می‌توان به موارد پایینی اشاره نمود:

صفحه سیاست انتشار مقالات انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ بروزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰ نظر آنچه در این مقاله می‌خوانید بیماری پروانه ای که به عنوان اپیدرمولیز بولوزا نیز شناخته می‌شود، یک بیماری ژنتیکی نادر است و با پوست شکننده که مستعد تاول زدن و پارگی است مشخص می‌شود.

وموقع دستشویی کردن look at this website زور میده.ترنجبین هم میدم.قطره آد هم میدم.لطفا راهنماییم کنین.وشبا اب دهنش را میوفته وکف میکنه

برای از بین بردن آن‌ها قبل از اینکه بزرگ شوند، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین پزشک محصولاتی را جهت مرطوب نگه داشتن پوست، پیشرفت درمان و پیشگیری از عفونت تجویز خواهد کرد.

سپسیس: زمانی که باکتری‌ها از ناحیه آلوده وارد جریان خون شوند و در سرتاسر بدن گسترش یابند، سپسیس نامیده می‌شود که یک شرایط به سرعت پیشرونده و با ایجاد شوک و نارسایی در اندام‌ها، تهدید کننده زندگی فرد خواهد بود.

حدود یک‌سال پیش به‌ دلیل سهل‌انگاری و خاموش‌نکردن درست آتش و زغال، آتش‌سوزی بزرگی در جنگل‌های زاگرس رخ داد. از سوی دیگر گرمای هوا نیز باعث تشدید آتش شد. در اثر این حادثه، جنگل‌ها و منابع زیادی از طبیعت از بین رفت و حتی گونه‌های متعددی از حیوانات در آتش سوختند. یک اشتباه جزئی و بی‌دقتی در خاموش‌ کردن آتش، به‌ راحتی طبیعت ما را نابود کرد.

حادثه‌ی ریزش ساختمان در آبادان که اخیرا اتفاق افتاد، یکی از حوادث بزرگی بود که به دلیل سودجویی عاملان آن اتفاق افتاد. فرض کنید فردی که ناظرساختمان بود، با وجدان و شرافت‌کاری خود، از ساخت چنین ساختمانی جلوگیری می‌کرد؛ در این‌صورت هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

وجود تاول ها در دهان می تواند خوردن را دشوار کرده و منجر به سو تغذیه و کم خونی (مانند سطح پایین آهن در خون) شود.

مشکلات تغذیه‌ای: ایجاد تاول در دهان باعث اختلال در خوردن، سوء تغذیه و کم خونی (مانند کم خونی ناشی از فقر آهن) می‌شود، همچنین مشکلات تغذیه نیز می‌تواند باعث تاخیر در بهبود زخم و عقب ماندگی رشد در کودکان شود.

Report this wiki page